Wat maakt Monster House op de
Game Boy Advance nou zo leuk vraag je je misschien af. Nou, het put veel inspiratie uit de uitstekende
The Legend of Zelda-serie, en dat is nou precies waarom dit spookachtig spelletje zo goed in elkaar steekt.
Het spel draait om de drie dezelfde hoofdpersonen als uit de film; DJ, Chowder en Jenny, terwijl ze proberen te voorkomen dat een lokaal spookhuis iedereen tijdens Halloween opeet. Echter worden ook zij door het huis opgegeten en verblijven gedurende het hele spel in het huis, in tegenstelling tot de film zelf. En maar goed ook, want dat zorgt alleen maar voor meer speelplezier.
Pak je zaklamp en ga met de drie metgezellen op een 15 uur durende spooktocht op zoek naar het hart van het huis, een eeuwig brandende oven, om te proberen dit te doven en zo je stad (en jezelf) te redden.
Het spelletje heeft een soort vervormde stijl, perfect passend bij het genre. Alle hoofdpersonen zijn verder uitstekend geanimeerd, en elk van de tien verdiepingen van het spookhuis heeft zo zijn eigen stijl.
Vaak bespaart een spelontwikkelaar op de muziek om zo ruimte te besparen op de beperkte GBA-cassette en meer opslag aan het uiterlijk toe te wijden.
Echter, omdat dit spelletje pas in 2006 uitkwam, is het bijzonder goed geoptimaliseerd en zijn ook al het griezelige muziek en geluidseffecten van hoge kwaliteit; van het gekraak in de houten vloer en bezeten meubilair tot het gespetter van de waterpistolen van de drie kinderen; allemaal prima in orde
Het spel imiteert Nintendo’s The Legend of Zelda-spellen zó goed, dat mede daarom het spelletje bijna net zo goed is.
Werkelijk waar, als je op zoek bent naar verborgen schatten op de Game Boy Advance, haal dan vooral dit spel in huis.
Verberg.